Kontakt oraz procedura reklamacji w firmie TRIGAR

Poniżej prezentujemy fragment regulaminu naszego sklepu dotyczący reklamacji. Pełną wersję regulaminu znajdziesz tutaj.

 

  1. Odpowiedzialność Sprzedawcy 

 

1.1. Podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klientów będących Konsumentami oraz Klientów będących przedsiębiorcami na prawach Konsumenta za sprzedany Produkt stanowią  przepisy prawa: 

 

- w przypadku Produktów zakupionych do dnia 31.12.2022r. zasady odpowiedzialności Sprzedawcy w razie stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej Produktu określają przepisy ustawy Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 i następnych w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2022 roku (Odpowiedzialność na zasadach rękojmi); 

 

- w przypadku Produktów zakupionych od dnia 01.01.2023 r.  zasady odpowiedzialności Sprzedawcy w razie stwierdzenia niezgodności Produktów z Umową Sprzedaży określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a i następne (Odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową). 

 

1.2. Podstawa i zakres odpowiedzialność Sprzedawcy względem pozostałych Klientów, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną, są określone w przepisach Kodeksu Cywilnego. W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami nie będącymi objęci prawami Konsumenta, na podstawie art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014r., poz. 121) strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi.

 

1.3. Reklamację z tytułu Rękojmi oraz Odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową można złożyć w każdym Sklepie sieci TRIGAR, lub drogą wysyłki. W przypadku uznania reklamacji koszt dostawy do siedziby ponosi Sprzedawca.

 

1.4. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji z tytułu Rękojmi niezwłocznie, ale nie dłużej niż w terminie 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania w przypadku żądania naprawy lub wymiany, lub w terminie do 30 dni w przypadku żądania obniżenia wartości lub odstąpienia od umowy.

 

1.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji z tytułu Odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową niezwłocznie, ale nie dłużej niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.

 

  1. Odpowiedzialność Gwaranta

 

2.1. Produkty oferowane przez Sklep trigar.pl objęte są 2-letnią gwarancją producenta. Chyba, że oferta sprzedaż stanowi inaczej (Dotyczy Działu OUTLET). Warunki realizacji gwarancji są określone w oświadczeniu gwarancyjnym dostępnym na oficjalnej stronie gwaranta.

Reklamację z tytułu gwarancji można zgłosić w dowolnym Sklepie sieci TRIGAR lub w bezpośrednim kontakcie z Gwarantem.

Powyższe postanowienie nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827).

  1. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

    3.1. Klient będący Konsumentem, ma możliwość skorzystania z alternatywnych, pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, jak mediacja przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej czy stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy WIIH. A także uprawniony jest także do złożenia swojej skargi m.in. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/lub przez Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z pomocy Rzecznika Praw Konsumentów.

 

  1. Reklamacja uszkodzonej przesyłki w transporcie.

 

4.1. Zgodnie z Art. 545 § 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014r., poz. 121)  Kupujący zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane najlepiej nie przyjmować przesyłki lub w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Jeśli protokołu szkody nie dało się sporządzić w czasie dostawy proszę skontaktować się:

-  dla przesyłek doręczanych przez DPD o kontakt z Contact Center DPD pod poniższymi numerami telefonów 22 577 55 55 lub 801 400 373 w celu złożenia zlecenia na spisanie takiego protokołu. Możliwość złożenia zlecenia istnieje także za pośrednictwem maila cc@dpd.com.pl. 

-  dla przesyłek doręczanych przez DHL o kontakt z DHL Parcel pod poniższym numerem telefonów 42 6 345 345 w celu złożenia zlecenia na spisanie takiego protokołu. Więcej informacji o zgłaszaniu reklamacji znajdziesz na stronie dhl.com

- w przypadku uszkodzenia paczek nadanych poprzez kuriera InPost bądź do Paczkomatu prosimy o kontakt z firmą InPost pod numerem 722 444 000. 

Protokół uszkodzenia przesyłki jest niezbędnym dokumentem do uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.

 

 

Kontakt z serwisem gwarancyjnym Garmin Polska

Zanim skontaktujesz się z serwisem firmy Garmin zapoznaj się z warunkami gwarancji producenta. Zaprezentowane poniżej dane kontaktowe dotyczą wsparcia technicznego wszystkich produktów marki Garmin (poza segmentem lotniczym) oraz trenażerów Tacx. Przed kontaktem z serwisem przygotuj także numer seryjny swojego urządzenia oraz dokument zakupu. 

 

Infolinia

00 800 121 45 63*

+48 22 300 31 55

Godziny pracy

poniedziałek - piątek: 8.30-17.30

* Numer bezpłatny dla połączeń wykonywanych z linii stacjonarnych. Niektórzy operatorzy telekomunikacyjni (w szczególności telefonii mobilnej) mogą naliczać opłaty za połączenia z numerami *800* dlatego też, prosimy sprawdzić rzeczywisty koszt połączenia u Państwa operatora.


 

Gdzie znajdę numer seryjny urządzenia Garmin? 

Numer seryjny to ciąg 9 znaków (cyfry i litery), który znajduje się na obudowie urządzenie oraz na kartoniku (niewielka naklejka z kodem kreskowym). W przypadku zegarków numer seryjny najczęściej umieszczany jest na tylnej części koperty. Serwis na podstawie tego numeru może sprawdzić m.in. dane właściciela urządzenia, które wcześniej zostały przypisane do kont Garmin Connect, a także podejrzeć datę produkcji oraz sieć dystrybucyjną urządzenia.

 

Czy do skorzystania z procedury gwarancyjnej wymagany jest dokument zakupu? 

Dokument zakupu stanowi jedyną podstawę uznania gwarancji. Zdarzają się jednak sytuacje kiedy to konsultanci z infolinii technicznej Garmin nie wymagają dokumentu zakupu. Ma to miejsce najczęściej w przypadku produktów z nowych serii, których data produkcji nie mogła jeszcze przekroczyć  roku. Niemniej jednak należy mieć na uwadze to, że nie jest to żadną regułą i w każdym przypadku możemy zostać poproszeni o przesłanie dowodu zakupu (paragon, faktura). Warto dodać, że zgodnie z wytycznymi Garmina chodzi o zakup od autoryzowanego sprzedawcy, dowody/maile zakupu z aukcji internetowych (ebay, allegro, amazon, olx) same w sobie nie są traktowane jako dowód zakupu.

 

Jak wygląda procedura gwarancyjna?

Krok pierwszy to skontaktowanie się z serwisem firmy Garmin (telefonicznie lub mailowo) i przedstawienie problemu związanego z działaniem urządzenia. Serwis podejmie w tym momencie decyzję czy daną usterkę można rozwiązać poprzez aktualizację lub reset do ustawień fabrycznych produktu, czy konieczne będzie wysłanie urządzenia do serwisu. W przypadku konieczności wysyłki, na wskazany adres mailowy otrzymasz wszystkie szczegółowe instrukcje.

 

Czy serwis Garmin sprzedaje części dla swoich urządzeń?

Serwis nie prowadzi sprzedaży komponentów typu wyświetlacz, ramka, baterie, itp. Większość reklamacji gwarancyjnych odbywa się na zasadzie wymiany całego urządzenia. 

 

Czy serwis Garmin udziela gwarancji na 3 lata?

Jedyny, oficjalny serwis Garmin Polska, na produkty zakupione w polskiej sieci dystrybucji udziela gwarancji na okres 2 lat. Wydłużony okres gwarancji może dotyczyć wybranych produktów z działu morskiego o czym producent wspomina w ograniczonej gwarancji klienta. Serwis nie sprzedaje komponentów dla swoich urządzeń (baterie, ekrany, szkiełka, korpusy itp.). 

 

Czy po upływie 2 lat nadal można skorzystać z usług serwisu Garmin?

Tak, w przypadku stwierdzenia usterki po zakończeniu okresu gwarancji można skorzystać z odpłatnej wymiany pogwarancyjnej. W takiej sytuacji serwis proponuje wymianę na ten sam model w korzystniejszej cenie. Na wymieniony produkt serwis udziela ponownie gwarancji na okres dwóch lat. Nie ma możliwości negocjowania z serwisem wymiany odpłatnej na wyższy model. Cenę wymiany pogwarancyjnej można uzyskać od serwisu Garmin. Zastrzegamy jednak, że wymiana pogwarancyjna nie zawsze jest możliwa (jest ona uzależniona od dostępności na stanie magazynowym serwisu danego modelu urządzenia Garmin)

 

Czy w salonach firmowych TRIGAR można skorzystać z procedury gwarancyjnej firmy Garmin?

Tak, Klienci którzy zakupili urządzenie Garmin w jednym z naszych sklepów mogą w przypadku stwierdzenia usterki skorzystać z naszej pomocy całkowicie bezpłatnie. W takim przypadku wystarczy, że dostarczą urządzenie do dowolnego sklepu TRIGAR, a my zajmiemy się wszystkimi formalnościami. W przypadku zakupu poza naszą siecią, również możemy pomóc w przeprowadzeniu procedury gwarancyjnej, ale w takiej sytuacji jest to obarczone opłatą w wysokości 50zł z VAT. Uwaga! Zakup urządzenia Garmin od nieautoryzowanego przedstawiciela, może wiązać się z brakiem gwarancji producenta. W takiej sytuacji nie będziemy w stanie pośredniczyć w procedurze, a Klient w celu naprawy urządzenia będzie musiał udać się do sklepu w którym dokonał zakupu.

 

Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium